“Pe de altă parte, dacă strămoşii noştri mai puţin recenţi
ştiau atât de bine că sufletele lor erau bolnave, era pentru că civilizaţia lor
era întemeiată pe ideea de sănătate psihică şi dominată de noţiunea de suflet
perfect. Şi ei nu erau singurii căci nu se poate spune cu adevărat că această
noţiune, bazată pe principii universale, s-a schimbat de la un capăt la altul
al lumii vechi, cu excepţia locurilor unde religia a degenerat până acolo încât
a pierdut din vedere obiectul însuşi al existenţei ei, care este înainte de
toate să-l reunească pe om cu sursa lui Absolută, Eternă şi Infinită. Peste tot
unde religia are în vedere acest scop, concepţia legată de cea mai înaltă
posibilitate umană rămâne în mod necesar aceeaşi. Şi, chiar dacă trebuie ţinut
întotdeauna cont de anumite diferenţe de formulare, marile religii ale lumii
sunt în fapt unanime în a spune că cel care, reintegrând starea Omului
Primordial, şi-a recuperat astfel deplina sănătate sufletească, se distinge în
mod esenţial prin conştienţa că are « Împărăţia lui Dumnezeu » în el: nu are
nicio nevoie « să caute », căci deja « a găsit », nicio nevoie « să bată »,
căci deja « i s-a deschis »; şi, graţie acestui din urmă act, sufletul omenesc,
care este asemenea unei oglinzi, este capabil să reflecteze Calităţile Divine
şi să fie, aşa cum a fost creat, « după imaginea lui Dumnezeu ».” (Martin
Lings, Credinţe vechi şi superstiţii moderne)
23 juin 2017
Martin Lings, Credinţe vechi şi superstiţii moderne (fragment - 4)
Publicat de Radu Iliescu la 7:36 PM
Etichete: fragment, Lings Martin
Inscription à :
Publier les commentaires (Atom)
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire