31 décembre 2016

Abatele Henri Stéphane, Introducere în esoterismul creştin, Tratatul IV.7 Simbolismul Sângelui (fragment)

„Or, spuneam noi, toate acestea – vărsarea sângelui, comuniunea cu sânge – sunt în natura însăşi a lucrurilor: sângele este vehiculul oricărei vieţi corporale; dar, în domeniul mai extins al integralităţii stării omeneşti, el apare ca suportul plastic al Vieţii (« Iar Viaţa este Lumina oamenilor » – prologul Sfântului Ioan) şi Hristos a venit să ne aducă « Viaţa veşnică » prin vărsarea Sângelui său şi prin Comuniunea euharistică.

Simbolismul eficace al Sângelui, care şi-a primit perfecţiunea în sacrificiul sângeros al Calvarului, apare în alte episoade în care sângele trebuie să fie răspândit pentru ca « energia vitală » astfel eliberată să poată fi « concentrată » pe un « eveniment » sacru; aşa a fost cu masacrarea copiilor lui Israel înainte de naşterea lui Moise, precum şi cel al Sfinţilor Inocenţi la naşterea lui Hristos. Din acest punct de vedere, se poate spune că « sângele martirilor » nu este doar o mărturie, ci, aşa cum se spune în mod obişnuit, este o « sămânţă de creştini ». Se înţelege, din toate cele de mai sus, că, în conformitate cu cuvântul lui Frithjof Schuon, nu poate exista nimic mai « iniţiatic » decât « sângele unui Avatara ».”

Aucun commentaire: