„Dezvoltarea indefinită a
manifestării în fiecare dintre stările sale, acestea din urmă în număr
indefinit, poate fi imaginată ca un fel de îndepărtare progresivă plecând de la
un punct central unde rezidă Principiul Imuabil neafectat de această
manifestare. Tocmai în această constă ideea tradiţională de « cădere »; aceasta
trebuie deci să continue « indefinit », dar numai în sensul unei dezvoltări
compatibile cu condiţiile limitative de existenţă caracteristică fiecărei stări
de fiinţă, într-atâta încât această dezvoltare sau această « cădere » nu este
mai puţin « limitată » în natura sa însăşi. Există deci în această cădere un
fel de « punct de oprire », dar situat oarecum în afara planului unde se
efectuează « căderea ». În această « clipă metafizică » (situată în afara
timpului) se producere « redresarea » finală, şi « reintegrarea » tuturor
lucrurilor în Unitatea primordială; acesta este sensul profund, atât cosmologic
cât şi metafizic în funcţie de punctul de vedere în care ne plasăm, al «
Răscumpărării ». « Căderea » apare atunci mai ales ca o « coborâre ciclică »
între punctul de plecare, care este punctul central despre care am vorbit mai
sus, şi punctul de oprire, dar aceasta nu exclude câtuşi de puţin, în cursul
acestei coborâri, manifestări istorice ale Principiului Suprem, constituind
oarecum o « pregătire » sau un preludiu la « reintegrarea finală ».”
07 janvier 2017
Abatele Henri Stéphane, Introducere în esoterismul creştin, Tratatul X.4 Iluzia ştiinţei, (fragment)
Publicat de Radu Iliescu la 1:10 PM
Etichete: fragment, Henri Stéphane
Inscription à :
Publier les commentaires (Atom)
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire